دیوار پیش ساخته بتنی کردستان

دیوار پیش ساخته بتنی کردستان

به جرات می توان گفت که دیوار پیش ساخته بتنی سابقه ای به طول یک قرن دارد. این دیوارها بعد از جنگ جهانی دوم به عرصه ساخت و ساز و صنعت انبوه سازی راه یافتند. چون بعد از جنگ برای سرعت بخشیدن به عمران و آبادانی شهرها و ساختن بناهای مختلف ، نیاز بود که از روش هایی استفاده شود که کمترین هزینه را داشته باشد و در سریع ترین زمان ممکن کارها پیش برود.

دیوار پیش ساخته بتنی همدان

دیوار پیش ساخته کردستان

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دیوار پیش ساخته بتنی ، به طور مستقیم وابسته به قیمت مصالح و مواد تشکیل دهنده این نوع دیوارها است. اگر قیمت میلگرد ، ماسه ، شن ، سیمان و … در بازار تغییر کند؛ مطمئناً قیمت دیوار بتنی پیش ساخته نیز تغییر خواهد کرد. به طور معمول قیمت این مصالح، به صورت قیمت هر متر مربع دیوار پیش ساخته بتنی ارائه می گردد. از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت هر متر مربع دیوار پیش ساخته بتونی ، عیار بتون و نوع سیمان مصرفی در ساخت آن می باشد. علاوه بر این قیمت دیوار پیش ساخته بتنی دست دوم نیز با دیوار نو متفاوت است. برای خرید دیوار پیش ساخته بتنی ارزان تر ، دیوار بتنی دست دوم پیشنهاد می گردد. زیرا غالبا قیمت دیوار بتنی پیش ساخته دست دوم کمتر از نو آن است.

دیوار پیش ساخته بتنی امروزه نیز کاربرد گسترده ای دارد. از دیوار پادگان ها گرفته تا باغ ها و کارخانجات مختلف را دیوارهای پیش ساخته بتنی در برگرفته است. اگر بخواهیم پیش ساخته را در صنعت ساخت و ساز معنی کنیم باید بگوییم به معنی این است که به صورت انبوه بخشی یا تمام یک سازه را در کارخانه بسازیم و به صورت یکپارچه این سازه را در محل مورد نظر نصب و اجرا نماییم.

با توجه به اینکه افزایش سرعت پروژه قیمت و هزینه پروژه را کاهش میدهد، استفاده از دیوار پیش ساخته بتنی در اکثر کشورهای جهان حتی کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. هرچند که دیوار پیش ساخته بتنی ارزان تر از درجاسازی نمی باشد اما اگر هزینه خواب پروژه، ماشین آلات و نیروی انسانی و اثراتی که در بخش های دیگر پروژه می گذارد ممکن است در کل به صرفه تر باشد. در واقع استفاده از مصالح پیش ساخته یک راه موثر در افزایش بهره وری و سرعت بخشیدن به روند انبوه سازی و ساخت و ساز به شمار می رود.

البته باید بگوییم که این دیوارها به صورت دیوارهای گچی و پلی استایرنی نیز موجود هستند. اما موضوع مطلب ما در خصوص استفاده از دیوار بتنی می باشد. نکته مهمی که وجود دارد، قیمت دیوار پیش ساخته بتنی نسبت به بسیاری دیگر از روش های احداث دیوار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

این نوع از دیوارها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل مصالحی که در آن به کار برده شده است و به نوعی میلگردها و میله های فولادی که در داخل دیوار وجود دارند سبب می شوند که این دیوارها استحکام بالایی داشته باشند و بتوانند در برابر زلزله ، طوفان ، سیل و … دوام بیاورند. این نوع دیوارها همچنین می تواند در سایزها و ابعاد مختلف با توجه به نیاز مشتری تولید شود. از ویژگی جالب این دیوارها این است که می توان آن را در طرح های مختلف سفارش داد و همچنین سفارش حک کردن آرم شرکت یا سازمان و … را بر روی آن داد. این دیوارها به دو صورت دیوار پیش ساخته بتنی دست دوم و نو قابل خریداری می باشند.

دیوار پیش ساخته برای باغ

مصرف عمده دیوارهای پیش ساخته برای باغ های خارج از شهر ، زمین های بزرگ کشاورزی ، کارخانه های بزرگ خارج از شهر ، دامداری و دامپروری ، سوله ها و … می باشد.دیوار پیش ساخته برای باغ بسیار انتخاب خوبی است چرا که سرعت اجرای خیلی بالایی دارد و به شدت هزینه کارگاه و نگهبان را کاهش می دهد. از طرفی هزینه اجرای بالایی هم ندارد و بسته به نوع زمین منطقه ای که باغ در آن قرار دارد کمی بالا و پایین می شود و چیزی در حدود ۶۰ هزارتومان می باشد. هزینه حمل دیوار نیز بسته به فاصله باغ از کارخانه محاسبه می شود.

مشخصات فنی دیوار پیش ساخته بتنی

مصالحی که در ساخت دیوار پیش ساخته بتنی با توجه به انواع آن مورد استفاده قرار می گیرد بستگی به محل نصب دیوار دارد. زیرا در این صورت درصد مواد تشکیل دهنده این نوع از دیوارها با توجه به انتظاری که از این دیوارها دارند و کاربری آنها متفاوت خواهد بود. اما به طور کل می توان مواد و مصالح تشکیل دهنده را به شرح زیر دانست.

–  استفاده از سیمان تیپ ۱ یا تیپ ۲  که بر طبق استانداردهای ملی تهیه شده باشند.

– آبی که برای ساخت این نوع از دیوارها استفاده می شود باید آبی تمیز و صاف باشد. برای مثال نمی توان آب آشامیدنی را برای این کار استفاده کرد. آبی که برای ساخت دیوار به کار برده می شود باید از مواد اسیدی ، بازی و آلی عاری باشد.

– استفاده از میلگرد با مقاومت کششی بالا مانند میلگرد A3

– استفاده از ترکیبات سنگدانه با توجه به استانداردهای ساخت دیوار پیش ساخته . این سنگدانه ها دارای ترکیباتی چون شن نخودی ، شن عدسی و ترکیبات ماسه ای باید باشند.

– برای این که سطح صیقلی و صاف درآید باید از مواد روان کننده که از کیفیت بالایی برخوردار باشند استفاده کرد.

قیمت دیوار پیش ساخته بتنی کردستان

برای خرید دیوار پیش ساخته بتنی در استان کردستان و تمامی شهرها با عمران مدرن تماس بگیرید، کمترین قیمت دیوار آماده در کردستان به همراه هزینه حمل و نصب را از ما بخواهید.

قالب دیوار پیش ساخته بتنی

دیوارهای آماده در مدل های از پیش تعیین شده ای ساخته و به بازار ارائه می شوند. اما قابلیت سفارش طرح های دلخواه برای دیوارهای بتنی نیز وجود دارد که برای این منظور باید قالب طراحی و ساخته شود و بسته به خط تولید تعداد مشخصی از قالب ها تولید می شود. سپس خط تولید ران شده و دیوارهای با طرح دلخواه قالب اجرا می شوند. برای سفارش قالب دیوار پیش با عمران مدرن تماس بگیرید.

کاربرد دیوار بتنی پیش ساخته

از استفاده های شخصی برای منازل مسکونی گرفته تا کارخانه ها و سازمان های مختلف از دیوار پیش ساخته بتنی استفاده می کنند. برخی از کاربردهای مهم آن می توان به استفاده از آن در زمین ها به عنوان دیوار های جدا کننده و یا همچنین استفاده به عنوان دیوار کشی محوطه ها اشاره کرد.

هر کجا و هر پروژه ای که نیاز است از دیوارهای مستحکم و تقویت شده استفاده شود می توان به کار بردن این نوع از دیوارها را در اولویت قرار داد. همچنین به عنوان حائل جاده ها و همچنین به عنوان جدا کننده مسیرها در جاده ها و اتوبان ها از دیوارهایی که سایز مشخصی دارند و مخصوص این کار هستند استفاده می شود. خرید دیوار پیش ساخته بتنی به منظور پیشبرد پروژه های گسترده صرفه اقتصادی بسیار بیشتری نصب به اجرا به روش های مرسوم دارد.

انواع دیوار پیش ساخته بتنی

شامل دیوار جامد، ساندویچ و پوسته نازک می باشند. در ادامه در خصوص هر کدام از آن ها توضیحات مختصری ارائه شده است.

دیوار پیش ساخته کردستان

جامد

در ساخت این نوع از دیوار بتنی پیش ساخته از بتون جامد استفاده می شود و به عنوان دیوارهای درونی برای تکمیل دیوارهای ساختمان استفاده می شوند.

دیوار بتنی پیش ساخته _ مازندران

مزایای دیوار پیش ساخته بتنی

دیوار پیش ساخته بتنی به سبب ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی که دارد از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. برخی از مزیت های مهم استفاده از آن نسبت به سایر انواع دیوارها در زیر بیان می شود:

–  این نوع دیوار ها در ابعاد و سایز های مختلفی وجود دارند.

–  می توان طرح دلخواه خود را با توجه به تنوع طرحی که دارند انتخاب کرد.

–  دیوارهای پیش ساخته بتنی اغلب در هر دو سطح خود از قابلیت اکسپوز بودن برخوردار هستند.

– سازمان ها ، شرکت ها و کارخانه ها می توانند بر روی پنل ها آرم و یا لوگو مورد نظر خود را حک کنند.

– نصب و جاسازی دیوار پیش ساخته با سرعت بسیار بالا انجام می گیرد.

– آسان بودن نصب این نوع از دیوارها و همچنین نیاز به نیروی انسانی کم برای به اجرا در آوردن آن ها یکی دیگر از مزیت های مهم دیوارهای پیش ساخته بتنی به شمار می رود.

– خرید دیوارهای پیش ساخته صرفه اقتصادی قابل قبولی برای سازمان ها و ارگان ها و کارخانه های مختلف که می خواهند محیط مورد نظر خود را دیوار کشی کنند دارد.

– به راحتی می توان ابعاد دیوار کشی را تغییر داد.

– جابه جایی دیوارهای پیش ساخته بتنی بسیار آسان است. حتی جابجایی کلی آن ها و تغییر مکان آن ها از محلی به محل دیگر به آسانی انجام می شود.

– کاهش هزینه نماسازی به دلیل نمای دو طرفه.

– تعمیر و نگهداری با هزینه بسیار کم نسبت به روش های مشابه دارد.

–  قیمت دیوار پیش ساخته بتنی بسیار به صرفه و قابل قبول است.

– در هر سطحی از سطح شیب دار گرفته تا هموار این نوع از دیوارها را می توان به آسانی نصب کرد.

 

فال بگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *