سقف پیش ساخته بتنی زاهدان

سقف پیش ساخته بتنی زاهدان

سقف پیش ساخته بتنی مازندران

سقف پیش ساخته بتنی مازندران

سقف یکی از المان‌های اصلی و حائز اهمیت در ساختمان است که از نفوذ عوامل طبیعی همچون ریزش برف و باران، تابش مستقیم نور آفتاب، وزش باد و… جلوگیری می‌کند و در حفظ جان انسان‌ها نقش بسزایی دارد. از طرفی در دنیای مدرن و پیشرفته‌ی امروزه اصول و استانداردهای ساختمان سازی دستخوش تغییر و تحول شده‌اند و “سبک سازی ساختمان‌ها” را می‌توان یکی از اصول اصلی ساختمان برشمرد.

سبک سازی ساختمان‌ها بسته به شرایط به روش‌های متفاوتی امکانپذیر است که استفاده از سقف و دیوار پیش ساخته یکی از متداول‌ترین روش‌های سبک سازی است. جالب است بدانید که سقف پیش ساخته به هنگام وقوع زلزله معمولا آسیب نمی‌بیند و در غیر این صورت به علت وزن سبکی که دارد؛ خسارات مالی و جانی کمتری وارد می‌کند.

۰۹۱۸۳۶۲۱۱۷۴

جالب است بدانید که این اصول تا جایی اهمیت پیدا کرد و مورد توجه قرار گرفت که امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته، روش‌های جدید ساختمان سازی جایگزین روش‌های پیشین شده‌اند و از متریال پیش ساخته برای ساختمان سازی استفاده می‌کنند.

سقف پیش ساخته بتنی همدان

سقف پیش ساخته بتنی مازندران

انواع سقف‌های پیش ساخته

سقف پیش ساخته LCP

برای معرفی سقف LCP باید گفت که ترکیبی از فولاد و بتن سبک است و یکی از پرکاربردترین سقف‌های پیش ساخته است که در سازه های صنعتی بیشترین کاربرد را دارد. در رابطه با سقف پیش ساخته LCP لازم است بدانید که این سقف در کارگاه به طور کامل تولید و به محل پروژه منتقل می‌شود و سپس نصب می‌گردد.

سقف پیش ساخته ساندویچ پانل

یکی دیگر از سقف‌هایی که به عنوان ارزان‌ترین و متداول‌ترین انواع سقف‌های پیش ساخته شناخته شده است، ساندویچ پانل سقفی می‌باشد. در چند سال اخیر استفاده از ساندویچ پانل در ساخت دیوار و یا سقف ساختمان‌ها به حدی رواج یافته است که بی شک نام آن را حتی یکبار هم که شده از زبان مهندسان و یا سازندگان ساختمان شنیده اید.

ساندویچ پانل در واقع نسل جدیدی از متریال ساختمانی است که از سه لایه تشکیل شده است. هر یک از این سه لایه در کارایی و کیفیت ساندویچ پنل نقش بسزایی دارند که عبارتند از دو لایه ورق فلزی در قسمت بیرونی پانل که لایه ای محافظ و پوشش دهنده است و در هسته پانل ساندویچی نیز از یک لایه فوم استفاده شده است که گاها عایق ساندویچ پانل اطلاق می‌شود. (مانند ساندویچ پانل پلی یورتان)

در رابطه با نحوه تولید ساندویچ پنل سقفی بدانید که همچون سقف‌های پیش ساخته LCP در کارگاه تولید و در محل مورد نظر نصب می‌شود.

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

این دسته از سقف‌های پیش ساخته و ارزان در مقایسه با سایرین کاربرد بیشتری در صنعت ساختمان دارند که علت آن را می‌توان مزایای بسیار پانل سقفی در کنار قیمت مناسب آن دانست.

پس در موارد متعددی اعم از سقف ساختمان‌های مسکونی و پیش ساخته، ساختمان‌های پیش ساخته اداری و تجاری، ساختمان‌های پیش ساخته آموزشی، انواع سوله مانند سوله یو بی ام برای سالن ورزشی، کانکس، ویلای پیش ساخته و… کاربرد ساندویچ پانل سقفی مشاهده می‌شود.

مزایای ساندویچ پانل سقفی

اگرچه اصلی ترین کاربرد ساندویچ پنل سقفی به عنوان پوشش سقف ساختمان‌ها می‌باشد اما می‌توان عایق سازی حرارتی، برودتی و صوتی را از دیگر موارد کاربرد پانل سقفی و مزایای آن دانست.‌

مزایای کلی سقف پیش ساخته همچون قیمت مناسب، سهولت در نصب و وزن سبک نیز در پانل‌های سقفی نیز وجود دارد.

سقف پیش ساخته بتنی

سقف پیش ساخته بتنی یا دال بتنی اولین نوع سقف پیش ساخته در صنعت ساختمان است که با نام سقف هالوکور نیز شناخته می‌شود. دلایل بسیاری موجب کاربرد این دسته از سقف شده است اما در رابطه با سقف هالوکور لازم است بدانید که تا حدود ۴۰% وزن تحمیلی به سازه را کاهش می‌دهد و بهترین گزینه برای سازه هایی با طول دهانه زیاد است.

 

دلایل برتری سقف پیش ساخته بر مصالح سنتی

همانطور که از ابتدا گفتیم سقف های پیش ساخته سبک هستند و وزن چندانی را به سازه تحمیل نمی‌کنند. اما لازم است بدانید که علاوه بر آن دلایل دیگری در محبوبیت سقف پیش ساخته دخیل بوده است؛ این موارد عبارتند از:

  • این سقف‌ها به سرعت اجرا می‌شوند و زمان اجرای پروژه و به طبع هزینه اجرای پروژه از نظر تامین نیروی انسانی را کاهش می‌دهند.
  • انواع سقف‌ و دیوار پیش ساخته ضخامت پایینی دارند لذا فضای مفید بیشتری را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.
  • متریال نوین از جمله ساندویچ پانل برای ساخت سقف پیش ساخته، نوعی عایق نیز هستند که در بهینه سازی انرژی نیز تاثیر گذار هستند.
  • سقف های پیش ساخته به هنگام تولید و اجرا هیچگونه زباله‌ای تولید نمی‌کنند، لذا می‌توان آن‌ها را دوست دار محیط زیست دانست.
  • سقف‌های پیش ساخته ساندویچ پانل را می‌توان باز کرد و مجددا در محل و پروژه ای دیگر مورد استفاده قرار داد.
  • و مورد دیگری که در کاربرد روز افزون استفاده از سقف‌های پیش ساخته تاثیرگذار بوده است، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن می‌باشد. لازم به ذکر است که پانل های ساندویچی در مقایسه با سایر انواع سقف های پیش ساخته قیمت مناسب تری دارند.
  • سقف های پیش ساخته در ابعاد متنوع، در طول بسیار و براساس سفارش مشتری قابل تولید هستند.

سقف پیش ساخته بتنی مازندران

سقف پیش ساخته بتنی مازندران

قیمت سقف پیش ساخته

سقف‌های پیش ساخته در مقایسه با سایر متریال قیمت کمتری دارند اما بدیهی است که تعیین قیمت ان‌ها نیز به عوامل گوناگونی از جمله ابعاد، ضخامت، نوع سقف، نوع فوم و ورق در ساندویچ پانل و… بستگی دارد. اما لازم به ذکر است که مجموعه پانل آنلاین با بکارگیری کارشناسانی متخصص و مجرب در این زمینه شما را در خرید و نصب ساندویچ پانل سقفی یاری می‌رساند.

علت افزایش قیمت دیوار و سقف پیش ساخته

مصالح اولیه به کار رفته در دیوارهای پیش ساخته دلیل مهمی بر افزایش قیمت دیوار و سقف پیش ساخته هستند. مثلاً از چسبی که قرار است دیوار یا سقف را اجرا کند در چندین سبک عرضه می شود و هر یک از نظر قیمت و شرایط موقعیت مخصوص به خود را دارند. چسبی که برای دیوارها و سقف ها اجرا می شود به طور کلی وابسته به مدل های مختلف از آنها است و در این زمینه ساختار دیوار و سقف نیز سنجیده می شود. قیمت طراحی و اجرا از دیگر مواردی است که روی قیمت دیوار و سقف پیش ساخته تاثیر می گذارد چون طراحی به قدری پیشرفته است که باید از المان های جدید کمک گرفته شود و گاه نیاز به اجرای اولیه در نرم افزار مربوطه است.

 

فال بگیر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *